Про застосування державної мови в освітньому процесі та про традиції українського квітникарства йшлося на листопадовому засіданні методичного дня

Враховуючи вагомість та значимість для педагога знання державної мови, завідувачка відділу інформаційно-методичної роботи ЗОЕНЦ Людмила Бокій у своєму першому виступі  згаданого засідання   ознайомила педагогів закладу та філій із законодавчими документами та з новими правилами українського правопису. Ця тема перед педагогами порушувалась для того, щоб вони вели свою професійну діяльність відповідно до вимог нашого законодавста.
        Спочатку виступаюча зупинилась на прийнятті 25 квітня Верховною радою доленосного закону „Про забезпечення функціонування української мови як державної” і доступно пояснила чому стала необхідність у його прийнятті.
       Далі Л. І. Бокій проаналізувала статті цього Закону, у яких сказано про використання державної мови в освітньому процесі.
       Потім продовжила розглядом нових правил українського правопису, які ухвалив уряд 22 травня,  у зв`язку з чим, попередній втратив свою чинність. Особлива увага зверталась на ті правила, які необхідно запам’ятати. Це вживання фемінітивів, йотування, написання слів із числівником „пів” та складних слів із першими частками іншомовного походження.

Наступною темою виступу стало „Формування пізнавальних компетентностей у вихованців ЗОЕНЦ щодо традицій українського квітникарства. Квітково – декоративні рослини та їх значення для людини”. Розкрила її завідувачка відділу організаційно-масової роботи Оксана Кремінь.

Актуальність теми полягає в тому, що озеленення протягом останнього століття стало досить популярним. Рослини, які використовують для озеленення міст, внутрішніх приміщень та оформлення інтер’єрів приносять надзвичайно велику користь. Вони, найголовніше, не шкодять природі і, звичайно, милують око і радують душу.

О. І. Кремінь розповіла про історію вирощування квітів, про мову квітучих рослин або ж „селам”. На Сході квітка має особливе значення, враховується її колір, аромат, форма. Приміром, білий колір означає невинність, жовтий – зародження кохання, рожевий – кохання, яскраво-червоний – пристрасть, синій – відданість, ліловий або фіолетовий – мир і довіру, а чорний – бажання смерті.

Які ж квіти найбільше полюбляють в Україні? Мальви, жоржини, калину, любисток, барвінок, чорнобривці, м’яту…Це незрадливі символи нашої духовної спадщини. Чимало легенд, пісень, переказів присвячено цим квітам. Хто вирушав у далеку дорогу, брав їх із собою, щоб нагадували про рідну землю, де народився… А дівчата, збираючись на вечорниці, плели з них вінки.

Завершуючи виступ, Оксана Кремінь зупинилась на  значенні квітів для людини.

Деякі з них, наприклад, біла акація, вільха, софора, обліпиха збагачують ґрунт азотом, підвищують його родючість.

Також декоративні рослини використовують як звукоізолятори та як пиловловлювачі.

Зелені насадження чудово впливають на фізіологічний і психологічний стан людини. Різноманітна гама кольорів і ароматів заспокоює нервову систему, покращує настрій, підвищує працездатність.

Рослинні рештки (опале листя, залишки стебел, коріння), які щорічно накопичуюються в ґрунті, збільшують вміст органіки, поліпшують його фізичні властивості.

         Ще людина задовольняє свої естетичні потреби, виготовлюючи із рослин оригінальні композиції.

         Так, засідання методичного дня продовжилось майстер-класом, який провела методистка відділу організаційно-масової роботи Мирослава Вайдич. Вона виготовила  троянди із опалого осіннього листя. Вийшов ексклюзивний букет.

         Крім того, квіти оживають на полотні закарпатських майстринь-вишивальниць. О. Кремінь продемонструвала рушники, серветки, сорочки, які вишили різними техніками її бабуся та мама. Тепер це надійні обереги у родині педагога.

         Завершилося засідання методичного дня експрес-оглядом методичної, фахової літератури, який провела методистка відділу біології та дослідницько-експериментальної роботи Олександра Токарєва та  аналізом сайту ЗОЕНЦ. 

Аналізуючи інформацію сайту, Людмила Бокій відмітила  актуальну тему, яка щорічно порушується в ЗОЕНЦ протягом жовтня й листопада. Це- спалювання опалого листя і чим воно загрожує людству. На головній сторінці сайту можна знайти на цю тему відеоматеріали та методичні рекомендації директора ЗОЕНЦ Олександра Геревича.

         Телепередача, що вийшла на регіональному, І-му кабельному  каналі за участю директора закладу  та відеоролик „Не паліть листя”, який виготовила дитяча екологічна відеостудія „Дивосвіт”, розповідають про небезпеку спалювання для природи і шкоду людському організму та вказують на  альтернативу – перетворення листя в органічне добриво.

Олександр Геревич звернувся до колег з проханням і побажанням, щоб  через них Методичні рекомендації „Не паліть травостої та опале листя” допомогли вчителям природничих дисциплін, керівникам гуртків закладів позашкільної освіти, вихователям груп продовженого дня та дошкільних закладів освіти, членам громадських екологічних організацій, нашим вихованцям та їхнім батькам знайти достойне сприйняття й переконання  у свідомості та практичному  втіленню їх в життя і на благо довкілля.

Як бачимо, на листопадовому засіданні методичного дня в ЗОЕНЦ порушувались надзвичайно важливі для педагогів-позашкільників теми для покращення їхньої професійної діяльності.

Людмила БОКІЙ,

завідувачка відділу інформаційно-методичної роботи ЗОЕНЦ

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *