Про Тиждень педагогічної майстерності у ЗОЕНЦ, однією з родзинок якого став майстерклас з фруктами

“Хто осягає нове, плекаючи старе, той може бути вчителем”.

(Конфуцій, філософ)

      Ці слова Конфуція завжди приходять на думку, коли у Закарпатському еколого-натуралістичному центрі щороку проходить Тиждень педагогічної майстерності. Цьогорічний розпочався 9 березня. В рамках Тижня педагоги екоцентру діляться напрацюваннями та досвідом гурткової роботи, набутими впродовж року.

      Свої творчі досягнення керівники гуртків представили на виставці  під назвою „Педагогічний вернісаж – 2021”. Тут педагоги ЗОЕНЦ виставили власні портфоліо та калейдоскоп методичних розробок, сценарії масово-виховних заходів, всебічну діяльність своїх  гуртків, що ілюструють справжнє розмаїття презентацій, постерів, дослідницькі роботи,  тематичні папки з дидактичними, ілюстративними матеріалами. Також милує око видавнича та відеопродукція. Виставка показує, що творчість – невід’ємна частина у практиці педагога – позашкільника, який постійно працює над удосконаленням професійної майстерності. Виставка триватиме до 16 березня і завершиться визначенням компетентною комісією кращого з кращих керівника гуртка та врученням Подяки ЗОЕНЦ.

“Педагогічний вернісаж – 2021”

У межах Тижня 10 березня проведено дистанційне засідання методичного дня з використанням платформи Zoom. Відкрив засідання і модерував на заході директор екоцентру Олександр Геревич.

Виступ Олександра ГЕРЕВИЧА

Про формування пізнавальної компетенції у вихованців гуртка “Юні екологи” при вивченні теми “середовище та умови існування живих організмів” доповіла керівниця гуртка М. М. Копча. Доповідачка зупинилась на рослинних і тваринних організмах та факторах, які впливають на їх існування.

Презентація М. М. КОПЧІ
Виступ І. С. КАТРИЧ

Про форми і методи екологічного виховання дітей дошкільного віку на гуртку “Природа рідного краю” присутні дізнались із презентації його керівниці І. С. Катрич. Крім теоретичної частини виступаюча розкрила практичну. За допомогою фото Ірина Сергіївна продемонструвала найулюбленіші  форми й методи, які вона застосовує на заняттях: гра “Хто я”, складання пазлів, “ланцюга живлення” та малювання природних об’єктів. Відзначила, що, особливо, дошкільнята захоплюються екскурсіями та спостереженнями в природі.

Презентація І. С. КАТРИЧ
Виступ Г. М. АНДРУСЬ

На використанні інноваційних технологій при вивченні малопоширених плодовоягідних культур на заняттях гуртка “Юні садівники” зупинилась Г. М. Андрусь.   Педагогиня відмітила, що після проведеного заняття юннат має знати  більше 15 видів малопоширених рослин України, їх коротку біологічну характеристику, правила та методи висадки в ґрунт, як доглядати за ними та яке значення вони мають для людини та тваринного світу.
 Також юннат повинен вміти розпізнавати малопоширені плодово-ягідні культури, самостійно  шукати інформацію, працювати в парах, групах, готувати насіння для посадки, висаджувати рослину та доглядати, фіксувати результати спостережень і узагальнювати їх, робити опис рослин, знати загальні правила поведінки при проведенні дослідів на рослинах, вміння працювати з фактами, аналізувати джерела, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, відстоювати свої думки. Для кращого засвоєння навчального матеріалу Ганна Миколаївна використовує такі інновації, як розвиваючі ігри, проєкти, інформаційно-комп’ютерні та інтерактивні технології тощо.

Презентація Г. М. АНДРУСЬ

Цікавинкою виступу Ганни Андрусь став, проведений нею, майстерклас з визначення вітаміну С у фруктах. Найбільше його виявилось у ківі, менше в апельсині та в яблуці.

 Після презентаційних виступів заступник директора з освітнього процесу  Василь Кузьма  дав фахову оцінку педагогам і рекомендував більше ділитися своїм досвідом і  ширше використовувати напрацювання колег, особливо, інтерактивні технології.

Оцінка В. Ю. КУЗЬМИ

Методистка відділу біології та дослідницько-експериментальної роботи О. І. Токарєва оглянула методичну літературу і дала рекомендації щодо використання друкованих матеріалів у практиці педагогів.

Огляд періодики О. І. ТОКАРЄВОЮ

Наповнення сайту проаналізувала завідувачка відділу інформаційно-методичної роботи Людмила  Бокій.

Огляд сайту Л. І. БОКІЙ

       Завершуючи онлайн-засідання, директор екоцентру Олександр Геревич позитивно відмітив матеріали виставки педагогічних надбань та виступи колег.  Сказав, що вони заслуговують на увагу, висловив впевненість, що розкритий ними досвід стане надбанням для педагогів екоцентру, а деякі матеріали можна рекомендувати і для педагогів закладів позашкільної освіти еколого-натуралістичного напряму інших областей України.

     Далі  Олександр Геревич ознайомив присутніх із вхідними листами, наказами НЕНЦ, департаменту освіти і науки Закарпатської ОДА та ЗОЕНЦ, приміром, про наслідки обласних етапів конкурсів та підсумки вже відомих всеукраїнських. Націлив керівників гуртків й надалі брати участь у масово-виховних натуралістичних заходах, проведенні весняних фенологічних  спостережень за змінами в природі: збільшення тривалості дня, підвищення температури повітря, поява первоцвітів, приліт пернатих, для багатьох з яких необхідно виготовити і розвісити штучні гніздівлі,  підготувати й провести  з вихованцями ”День зустрічі птахів”.  Наголосив, щоб поза увагою педагогів не залишилися і заходи з  національно-патріотичного виховання, зокрема, проведення виховних годин, бесід з відзначення пам’яті юних захисників Карпатської України на Красному полі, вшанування героїв трагічних, водночас духовно величних подій 15-16 березня 1939 року.   

         Підкреслив, що, на жаль,  нашу область переведено до червоної зони, і всі заходи необхідно  проводити з обов’язковим  дотриманням вимог антикоронавірусного  періоду.  

       Олександр Васильович звернув увагу педагогів і на духовно-моральне виховання своїх вихованців, створення безпечного освітнього середовища, протидію негативному контенту в електронних мережах, стійкості гуртківців  щодо залежності їх від небезпечних впливів інтернету. 

      Директор також повідомив, що відповідно до положення  про функціонування закладу,  всі працівники повинні періодично проходити інструктажі з техніки безпеки і передав слово інженеру з охорони праці Валерію Білоусу, який з присутніми провів інструктаж з правил протипожежної безпеки.

         Опісля відбулося  планове засідання атестаційної  комісії,  де заслухались творчі звіти педагогів, які атестувалися. А це – керівники гуртків ЗОЕНЦ:

О. М. Величканич, М. М. Копча, Г. М. Андрусь, О. П. Стрічко, також

вихователі Воловецької філії ЗОЕНЦ „Арніка”: О. В. Мадяр, М. В. Яремчак та інструктор з фізичного виховання Г. М. Щербініна.

         Підсумовуючи прослухане, члени атестаційної комісії відмітили належну професійну підготовку педагогічних працівників, які атестуються. Олександр Геревич  подякував педагогам за копітку працю, що проводилася протягом атестаційного періоду і  висвітлювалась у творчих звітах. Тому комісією одноголосно прийнято рішення позитивно атестувати заявлених педагогів.

         Заслуговує на увагу і взаємовідвідування педагогами гуртків, після яких вони аналізують роботу колег і вносять пропозиції щодо її покращення.

         Як сказав Василь Сухомлинський, від педагога залежить, чим стане серце дитини — ніжною квіткою чи засушеною корою. Як бачимо, педагоги ЗОЕНЦ докладають всіх зусиль, щоб серця юннатів перетворювались на ніжні квіти, тобто, прагнуть  навчати в гуртках  цікаво, захоплююче, наповнюючи їх світлом думки, позитивних почуттів, творчості, краси та всебічно розвиваючої гри.

Людмила БОКІЙ,

завідувачка відділу інформаційно-методичної роботи

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *