Онлайн-засідання педагогічної ради провів Закарпатський екоцентр

22 червня в актовій залі Закарпатського обласного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді пройшло засідання педагогічної  ради методом відеоконференцзв’язку з використанням платформи  Zoom.  У засіданні взяли участь педагоги екоцентру та керівники гуртків ЗОЕНЦ з Іршавського, Хустського та Рахівського районів, які працювали в онлайн-режимі. Онлайн-засідання приурочувалось підсумкам другого півріччя 2019/2020 освітнього року.

Онлайн-засідання

        Із вступним словом до учасників  звернувся модератор онлайн-засідання, директор екоцентру Олександр Геревич.  Він, зокрема,  відмітив, що дата засідання педради мимоволі стала символічною, оскільки саме в цей день 20 років тому був прийнятий Закон України “Про позашкільну освіту”. Тому виступаючий  привітав всіх із 20-річчям і наголосив, що наш заклад позашкільної освіти, дякуючи сумлінній, творчій  праці  педагогів минулих років, ветеранів обласної станції юних натуралістів, як і багатьом сьогоднішнім колегам вже еколого-натуралістичного центру, зуміли вистояти і Закон для нас виконав свою функцію. Ми, педагоги-позашкільники, своєю плідною працею виховали тисячі природоохоронців. А це не одна когорта свідомих громадян, які зі знанням справи дбатимуть про неоціненний скарб – природу, екологічно-грамотне природокористування, розвиток аграрного сектору, лісового, водного господарств, туристсько-рекреаційної галузі. Але, на превеликий жаль, не всі заклади позашкільної освіти  в області, в тому числі і нашого напряму,  яких було 7,  збереглися до сьогодні, як окремі профільні. І загрози над  існуванням окремих закладів не зникли. Олександр Геревич повідомив колегам, що беручи участь у проведених також в режимі онлайн 17-го червня Національним еколого-натуралістичним центром учнівської молоді нарадах та 19-20 червня  Міжнародною асоціацією позашкільної освіти конференції, приурочених 20-річчю Закону ”Про позашкільну освіту”,   поділився з їх учасниками своїми роздумами щодо проблемних питань.  Зауважив на двох наступних:

„Коли йдеться про те, що, як один із шляхів збереження закладів позашкільної освіти – це введення платних гуртків, думаю, що для нас це мало б негативний ефект. Оскільки наші заклади – станції юних натуралістів, еколого-натуралістичні центри,  відвідують діти далеко не  заможних батьків. Введення платних гуртків суттєво знизить кількість дітей, охоплених еколого-натуралістичною творчістю, що поставить під сумнів можливість існування наших закладів взагалі.

     І друге. Все для життя людини ми беремо з довкілля – повітря, воду, їжу, одяг, ресурси лісової, видобувної промисловості і т.д. і т.д. Відтак, люди повинні охороняти природу і економно, екологічно грамотно  використовувати її ресурси.  Це наш  Конституційний обов’язок. Знання, тим паче практичні вміння з охорони природи, самі по собі у свідомість і душі дітей не приходять. Їх цьому  необхідно навчати. Це саме і є основне завдання наших закладів, у тому числі й відповідно до Концепції екологічної освіти в Україні.

     Я би хотів бути почутим тими, – продовжив модератор,- від кого залежить доля наших закладів і просив при завершенні підготовки й прийнятті Нового закону про позашкільну освіту врахувати й це. Бо, на жаль, виходить так, що безмежно користуватися природою, забруднювати водойми, засмічувати зелені зони, вчиняти браконьєрство, знищувати первоцвіти, інші рідкісні й зникаючі рослини й тварини, допускати жорстоке поводження з тваринами й інші негативні дії щодо природи – за це платити не треба. А для того, щоб навчитися екологічно грамотному поводженню в довкіллі, вести посильну для дітей практичну природоохоронну роботу: висаджувати саджанці, вирощувати сільськогосподарську продукцію, проводити розчистку берегів водойм, і т.д. і т. д. за це батьки повинні платити….хіба це логічно?

Цього, на мою думку, не можна допустити”.

Завершуючи свій вступ в першій частині педради, Олександр Геревич висловив надію на все таки подальший розвиток позашкілля. І, що наш, еколого-натуралістичний напрям, теж має право на дотримання  норми Конституції, тобто ст. 53, яка гарантує надання безкоштовно освіти в позашкіллі!!!  Сподіваємось, що так і залишиться, і вихованці ЗОЕНЦ безкоштовно здобуватимуть і надалі у нас  природничі знання і практичні навики.

     Далі з аналізом діяльності дитячих об’єднань і з підсумками за 2-ге півріччя виступив заступник директора з навчально-виховної та методичної роботи Василь Юлійович Кузьма.

Виступ В. Ю. Кузьми

Він поінформував про наслідки навчально-виховного процесу за друге півріччя 2019/2020 освітнього року, про здобутки участі педагогів та юннатів у міжнародних, всеукраїнських, обласних і наших масово-виховних заходах, де вихованці є досить активними і здобувають призові місця. Проте, “аналізуючи освітній процес за минуле півріччя, – сказав В. Кузьма, – хотілося б на більш високий рівень підняти науково-дослідну роботу наших вихованців. Тим паче, що теперішня дистанційна форма навчання сприяє індивідуальним  або груповим заняттям”.  

З вуст доповідача прозвучали і зауваження щодо планів-конспектів гурткових занять. Необхідно, щоб кожне заняття було належно, із всіма новітніми вимогами законспектоване в електронному варіанті і в роздрукованому.
COVID-19 вніс корективи і в освітньо-виховний процес Закарпатського екоцентру. Під час карантину педагоги зв’язувались із своїми вихованцями через інтернет-мережу, готували заняття у формі презентацій та відео, які виставлялись на сайті ЗОЕНЦ. Відділом інформаційно-методичної роботи екоцентру на сайті ЗОЕНЦ створена сторінка “Дистанційна екошкола” .

Про роботу екошколи на онлайн-засіданні розповіда завідувачка відділу Людмила Бокій. Всього на сторінці “Дистанційна екошкола” з 30.03.2020 по 25.06.2020 виставлено 108 презентацій та три власних відеороликів з фенологічних спостережень, які виготовила Л. Бокій, керівниця відеостудії  “Дивосвіт”.

Презентації розміщені у такому  складі:

 І. Катрич – 13, О. Величканич – 9, Г. Андрусь – 9, О. Кремінь – 9, М. Копча – 8, В. Фляшко – 8, Л. Шеверя – 8, О. Стрічко – 6, О. Кришеник – 6, Ю. Курак – 5, М. Павко – 5, С. Бошко – 4, М. Дячук – 4, О. Марчишинець – 3, О. Геревич – 3, О. Токарєва – 2, О. Дичко – 2, К. Петрінко – 2, С. Туряниця – 2.

“Аналізуючи дистанційне навчання, хочеться, щоб  дієвішим був зворотній зв`язок з вихованцями. Щоб матеріали не тільки виставлялись, а й стали доступними для вивчення гуртківцями. Пандемія змусила нас знову шукати нових форм роботи і необхідно, щоб вони були ефективними у засвоєнні додаткових знань. “- підсумував сказане  директор О. Геревич.

В.о. завідувачки відділу екології та природоохоронної роботи ЗОЕНЦ Мирослава Копча подякувала за співпрацю і успіхи керівникам гуртків у заочних конкурсах, зокрема: “Годівничка”,  “День зустрічі птахів”, “Гуманне ставлення до тварин”, “Міжнародний екологічний конкурс” та “В об’єктиві натураліста” і наголосила на  необхідності і надалі, не зважаючи на заочну форму,  продовжувати брати  участь  юннатів у всеукраїнських та міжнародних конкурсах і не забувати проводити групові природоохоронні акції. Адже пандемія забороняє масовку. Крім того, для підготовки науково – дослідницьких проєктів назріла потреба у забезпеченні гуртків більш старшими юннатами.

Керівники гуртків з районів поділилися враженнями про дистанційне навчання:

Світлана Туряниця, Іршавський район, гурток “Юні рослинники”: “У селі важко із забезпеченням комп`ютерами, тому більше спілкувалася з вихованцями та їхніми батьками за допомогою смартфонів та наяву невеликими групками”.

Каріна Петрінко, Іршавський район, гурток “Юні квітникарі”: “Спілкуємось по вайберу, ходимо групами в ліс, зараз, збираючи, вивчаємо гриби”.

Ольга Марчишинець, Іршавський район, гурток “Юні квітникарі”: “Діти прагнуть живого спілкування. Весь час питають, як буде у вересні?”

Оксана Кришеник, Іршавський район, гурток “Мистецтво нашого народу”: “Тепер діти спостерігають за паводком і жахаються до чого призводить надмірна вирубка лісів. Ще вода несе тонни пластику. Вихованці бачать наочно найгостріші екологічні проблеми нашого регіону”.

Ладислава Шеверя, Хустський район, гурток “Юні лісівники”: “Ми відразу з початком пандемії створили групу у вайбері, обмінювалися посиланнями на презентації, що виставлялись на сайті ЗОЕНЦ”.

Мирослава Дячук, Рахівський район, гурток “Юні охоронці природи”: “Ми щороку допомагаємо лісівникам у посадці лісу. Діти рвалися садити саджанці, проте у зв`язку з коронавірусом, лісівники висаджували ліс без наших вихованців. Відмінили ми і похід на Петрос. Чекаємо кращих часів”.

О. Геревич підбиває підсумок онлайн-засідання

Сподіваємось, що кращі часи настануть вже незабаром. А педагоги ЗОЕНЦ, не зважаючи на пандемію, могли й продовжували і в дистанційному режимі працювати та вчити дітей дослідництву, любові до природи та її охороні.

На завершення педради директор зачитав наказ ”Про попереднє  педагогічне навантаження” на  новий 2020/2021 навчальний рік.  Побажав всім здоров’я та  успіхів у роботі.

Людмила БОКІЙ,

завідувачка відділу інформаційно-методичної роботи

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *