Формування пізнавальних компетентностей юннатів на гурткових заняттях – родзинка травневого засідання методичного дня

„У тебе немає ні смаку, ні кольору,  ні запаху. Тебе неможливо описати, тобою насолоджуються, не відаючи, що  ти таке. Не можна сказати, що ти необхідна для життя: ти – саме життя! Ти наповнюєш нас радістю, яку не пояснити нашими відчуттями”. Так сказав про водуАнтуан де Сент-Екзюпері. Про цей цілющий напій у своїй презентації розповіла О. П. Стрічко, методистка відділу екології та природоохоронної роботи Закарпатського еколого-натуралістичного центру. Розкриваючи тему води як середовища існування організмів, методистка зупинилась на формуванні пізнавальних компетентностей юних екологів-гуртківців. На заняттях вихованці опановують креативні навички, спостерігаючи за водним середовищем безпосередньо в довкіллі та проводять досліди, розглядаючи воду під мікроскопом. Юннати не тільки спостерігають, а й проводять досліди. Ще під час навчально-польової практики  гуртківці принесли із природи декілька рослин водяного горіха в екоцентр і посадили їх у штучну навчально-дослідну водойму закладу. Тепер діти бігають, дивляться і чекають, коли з’являться на поверхні води листочки.

Крім дослідів, педагог на своїх заняттях часто використовую інтерактивні ігри: „Так чи ні”, „Склади зі слів прислів’я”, „Утвори речення з окремих слів” та  біологічні вікторини. Вони подобаються гуртківцям і є прийомом психологічного розвантаження.

(Презентація О. П. СТРІЧКО)

Про формування пізнавального інтересу до природи рідного краю у дошкільнят присутні дізналися із виступу М. М. Павко, керівниці гуртків. Педагог ознайомила з класичними і нетрадиційними формами своєї роботи. Широко Марина Миколаївна використовує на заняттях словесні, наочні та практичні методи.

(Презентація М. М. ПАВКО)

Керівниця гуртків Е. І. Казаріна зупинилась на темі виховання у юннатів бережливого ставлення до комах на заняттях гуртка „Юні ентомологи”. Виступаюча, зокрема, вказала на значення комах в екосистемах. Адже вони є основними запилювачами рослин, без яких припинилося б життя на Землі. Крім того, комахами харчуються багато тварин: риби, земноводні (у жаби до 95 відсотків раціону), плазуни (ящірки поїдають до 10-20 комах на добу).

Завершила свій виступ Еріка Іванівна демонстрацією відеоролика. У ньому юний дослідник-ентомолог Богдан Панус розповів про леопардового еублефара, який залюбки поїдає таких комах, як таргани.

Виготовила відеоролик Людмила Бокій, керівниця дитячої екологічної відеостудії „Дивосвіт”. До речі в „YouTube” відеоролик набрав вже більше півтори тисячі переглядів.

(Презентація Е. І. КАЗАРІНОЇ)

Підсумовуючи виступи педагогів, В. Ю. Кузьма, заступник директора ЗОЕНЦ з навчально-виховної та методичної роботи сказав: „Завдяки вам, зараз перед моїми очима пройшла вся моя педагогічна діяльність керівника гуртка. Вперше, коли готувався до виступу, хотів осягнути все. Другий раз  прагнув вибрати головне. Потім вже міг поділитися досвідом, розповідаючи про нього своїми словами. Сьогодні ви продемонстрували хороші презентації, у яких висвітлили досить широко роботу з дітьми. Разом з вами відгадували завдання вікторини. Проте, хотілося б, щоб більше з гуртківцями ви проводили заняття дослідницько-практичного характеру”.

Л. Бокій, завідувачка відділу інформаційно-методичної роботи, відмітила належне розкриття у виступаючих піднятих тем, проте найбільше імпонувала, насичена світлинами із занять, презентація Марини Павко, яка, спираючись на них, своїми словами поділилась педагогічним досвідом. В результаті, виступаючу було цікаво слухати і не хотілося „листати” смартфон.

На засідання, що проходило з використанням конференц-зв’язку ZOOM, до якого приєдналися колеги з Хустського району, взяв участь і директор ГО „Інститут еколого-релігійних студій” Олександр Бокотей. Він подякував за плідну співпрацю і ознайомив усіх учасників з діяльністю студії, а також закликав взяти участь у їхньому конкурсі ідей під назвою „Інновативні методики екоосвіти у позашкіллі”.

Директор екоцентру Олександр Геревич звернув увагу на актуальність згаданого конкурсу, „оскільки його мета гармонійно поєднується з нашою методичною педагогічною діяльністю. Досвідчені, а хочеться сказати й „маститі” колеги можуть поділитися своїми, апробованими й роками впровадженими здобутками, а молоді педагоги спробувати знайти свої цікавинки й зробити їх родзинками свого креативного педагогічного досвіду”.

Людмила БОКІЙ,

завідувачка відділу інформаційно-методичної роботи

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *